Dealerzy na rynku motoryzacyjnym

0
29

Dealerzy samochodowi stanowią pomost między producentami samochodów a konsumentami. Dealerzy samochodowi zajmują się głównie sprzedażą detaliczną nowych samochodów, sportowych pojazdów użytkowych, samochodów osobowych i dostawczych. Dealerzy nowych samochodów zatrudniają 9 na 10 pracowników w branży motoryzacyjnej. Oprócz sprzedaży pojazdów, dealerzy samochodowi zapewniają i wykonują inne czynności, takie jak usługi naprawcze, sprzedaż używanych samochodów oraz sprzedaż części zamiennych i akcesoriów. Duzi dealerzy to miejsce kompleksowej obsługi dla klientów, którzy chcą kupować, finansować i serwisować swój pojazd. Dealerzy używanych samochodów specjalizują się w sprzedaży używanych pojazdów i stanowią 1 na 10 miejsc pracy w branży.

Sprzedaż nowych samochodów, ciężarówek i furgonetek zwykle zależy od zmieniających się upodobań konsumentów i ceny paliwa. Popularność modelu pojazdu producenta i intensywność konkurencji z innymi dealerami odgrywają istotną rolę w sprzedaży samochodu. Konsumenci są również bardzo wrażliwi na koszty finansowania. Dealerzy motoryzacyjni częściej oferują hojne zachęty, rabaty i oferty finansowania w okresach spowolnienia, aby utrzymać wysoką wielkość sprzedaży i zmniejszyć zapasy.

Według National Automobile Dealers Association stowarzyszenie dealerów nowych pojazdów stanowi ponad połowę całkowitych przychodów ze sprzedaży nowych samochodów i dealerów nowych samochodów ciężarowych. Sprzedaż ta generuje dodatkowe przychody w innych działach dealerów. Wprowadzając nowe pojazdy na drogę, dealerzy polegają na dodatkach, naprawach i usługach posprzedażnych w celu zwiększenia przychodów.

Leasing samochodu lub ciężarówki jest jedną z opcji finansowania dla konsumentów. Usługi leasingowe wzrosły w ostatnich latach w celu dostosowania się do zmieniających się zachowań zakupowych konsumentów. Ponieważ samochody stały się droższe, rosnąca liczba konsumentów nie jest w stanie lub niechętnie dokonuje długoterminowej inwestycji w zakup nowego samochodu lub ciężarówki. Dealerzy samochodowi są kluczowym źródłem informacji dla producentów, którzy używają ich do ustalania marek i motywowania klientów do zakupu swoich samochodów.